Régi játékok szerelmeseinek: DOSBox

Annak idején az első számítógépünk egy 386-os volt amin Windows 3.11 oprendszer futott DOS mellett. A legtöbb játékot floppy-n szereztük be és nem megabájtban hanem kilobájtban mértük a foglalt helyet. Azok a régi jó DOS-os játékok! 🙂
Nem olyan rég kaptam egy oldal címét ahonnét ezeket le lehet ezeket tölteni, ez pedig a dosgamesarchive.com, a legtöbbje ingyenes és csak DOS alatt fut, tehát Windows 7 alatt felesleges az indítását próbálgatni. Ennek a megoldására kell a DOSBox, egy emulátor aminek a segítségével azok a programok amik a modern rendszereken nem indulnak el futtathatóak. Ezt innét lehet megtenni. Miután leért telepítsük fel, az asztalon lesz egy DOSBox parancsikon. A játékot amit indítani szeretnénk tömörítsük ki (én pl az Aladdint szedtem le, erre építem a példákat), az egyszerűség kedvéért a d:\-re tettem, tehát az Aladdin a d:\Aladdin mappában van (arra figyeljünk, hogy a mappa nevében NE legyen ékezet!). Az asztali parancsikonnal indítsuk ez a DOSBox-ot, egy fekete képernyőt fogunk kapni. Írjuk be, hogy “mount ” és a játék elérési útját majd érvényesítsük enterrel (nekem a következőt kell írnom: “mount d:\Aladdin” (idézőjelek nélkül), mert a d:\Aladdin a játék elérési útja). Ezt követően írjuk, hogy “c:” és üssünk entert. “dir *.exe” paranccsal listázzuk ki az indítható állományokat és amit visszaad, annak a nevét írjuk be és indítsuk az enterrel (nekem a dir *.exe az aladdin.exe-t adta vissza, így nekem annyit kell írnom, hogy “aladdin”, enter és már fut is a játék).
Jöhetnek a régi idők több órás elfoglaltságai! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

