Miért halott a magyar mobilinternet?

Március 4-én jelent meg az index.hu-n egy cikk, miszerint halott a magyar mobilnet. Elolvastam s tartalmaz valódi hibákat (páldául, hogy nem lehet kombinálni a csomagokat, nem kérhetünk mobilinternet-előfizetéshez olcsó telefonszolgáltatást, ami szerintem is elég nagy hiba), de ezen kívül az árak sem a legmegfelelőbbek. Itt most csak ezekről fogok írni; az összehasonlítás érdekében ahol lehet az 1 GB-os adatforgalmat fogom használni a jelenleg elérhető legolcsóbb áron.
Nézzük a listát:

Magyarország:
T-mobile: Go!Net XL, 1 GB, 2490 Ft/hó. A limit felett korlátozás 32 kbit/s-ra, csak internetszolgáltatás.
Telenor: Mobil Online 1 GB, 1 GB, 2599 Ft/hó. A limit felett korlátozás, csak internetszolgáltatás.
Vodafon: Mátrix 4, 1 GB, 8 640 Ft/hó. 300 perc vagy 300 SMS ingyen, a limit felett korlátozás 16 kbit/s-ra.

Ausztria:
Red Bull MOBILE, simplyALL, 1 GB, 14,90€ ~4810 Ft/hó. 2000 perc és 1000 SMS ingyen, a limit felett korlátozás 64 kbit/s-ra.
orange, Einer für Alle, 1 GB, 7,5€ ~2270 Ft/hó. 1000 perc és 1000 SMS ingyen, a limit felett korlátozás 64 kbit/s-ra.
telering, Masta Max Plus, 2 GB, 15€ ~4540 Ft/hó. 1000 perc ÉS 1000 SMS ingyen, a limit felett korlátozás 64 kbit/s-ra.
T-mobile, ALL INCLUSIVE 1000, korlátozás nélkül, 10€ ~3020 Ft/hó. 1000 perc és 1000 SMS ingyen, 1 GB adatforgalom felett korlátozás 64 kbit/s-ra.

Németország:
T-mobile, Für Einsteiger, korlátozás nélkül, 17,95€ ~5430 Ft/hó. 1 GB adatforgalom felett korlátozás 64 kbit/s-ra, csak internetszolgáltatás.
O2, Go Aktion + Surf Flat M, 1 GB, 13,49€ ~4080 Ft/hó. A limit felett korlátozás 64 kbit/s-ra, csak internetszolgáltatás.

A magyarországi árakhoz ha hozzáveszünk egy telefondíjcsomagot is akkor nagyjából a duplájára növekszik a költség, az ingyen SMS vagy ingyen percek szolgáltatónként változnak (ha egyáltalán vannak).
Az eurós árakat a www.MNB.hu 2013.04.02-es árain számoltam, 302,5 Ft/€ váltással, kerekítve.
Az angol, francia vagy akár spanyol szolgáltatók oldalait nem kerestem meg, pedig lehet érdemes volna náluk is szétnézni.

Miért halott a magyar mobilinternet?” bejegyzéshez 6ozzászólás

  1. Kis pontositas… Vodafone eseteben ha van elofizetes akkor opcioban huseg minden nelkul az 1GB mobilinternet (ZsebNet1000) 2490.-

  2. Tavaly év végén 2 hónapot tartózkodtam Londonba, T-nél volt feltöltős kártyám, nagyjából 3 ezer forintnak megfelelő fontért olyan csomagot kaptam, amiben korlátlanul böngészhettem (voip korlátozva volt), és még perceket és sms-eket is kaptam mellé. Itthon örülök, ha kihúzom a 100 megámmal, amikor épp nem vagyok wifi közelben.

  3. TIM (olasz): 2.5€/hét 250MB (azután 64kbit/s) – ez kb havi 1GB (kár prepaid sim kártyával is). a többi olasz szolgáltató is pont ennyiért adja pont ugyanezt.
    persze amikor én vettem a sim kártyát, akkor pont akciós volt és az első hónapban ingyen volt (prepaid, ugye hűségidők nélkül) ez a havi 250MB (afölött sebesség korlátozás ugye)

Hozzászólás