Hálózati kártya átnevezése Red Hat 7 rendszeren

Nem is olyan rég jelent meg a Red Hat 7-es verziója és vele együtt az az apró probléma, hogy a hálózati kártyák már nem a régi, megszokott eth-nevet kapják (hanem a BIOSDevName nevezi el őket). Ez akkor lehet felettébb zavaró ha 1-1 alkalmazásunkba bedrótoztuk, hogy eth0-eth1-stb néven hívja meg a kártyákat és most ezeket szeretnénk egy új rendszerre migrálni.
A megoldás nagyon egyszerű, a /etc/sysconfig/network-scripts könyvtárban az ifcfg-<eszköznév> (nekem ifcfg-ens32) fájlban a NAME= mögé írjuk be a nevet amivel hivatkozni szeretnénk a kártyára. Ekkor az ‘ip addr show’ parancs kimenetén még az eredeti cimkével fog megjelenni (nekem ens32), de parancsoknál kezeli azt amit megadtunk (pl az ‘ifdown eth1’ kérdés nélkül kikapcsolja).
Ha azt szeretnénk, hogy mindenhol a régi, eth név látszódjon akkor a fent említett fájlba írjuk bele, hogy DEVICE= és azt amit látni kívánunk.
Én az ifcfg-ens32-ben a NAME= mögé eth1-et írtam és nem adtam meg DEVICE= értéket, ezért a ‘nmcli con show’ ezt adja vissza:
NÉV UUID                    TÍPUS      ESZKÖZ
eth1 2eea4d62-a9c2-4fb9-967c-c04b6dd6102d 802-3-ethernet ens32

Ha beírnám, hogy DEVICE=eth1 akkor az ESZKÖZ alatt is ez volna.

Hozzászólás