Képernyőzár automatikus ki- és bekapcsolása androidon

Aki olvasta az előző bejegyzésemet az tudja, hogy androidon próbáltam összehozni, hogy ha csatlakozik WiFi-re a készülék akkor kapcsolja ki a képernyőzárat, s ha lecsatlakozik akkor kapcsolja be azt. Így ha például a munkahelyemen vagy otthon vagyok nem kell minden alkalommal feloldanom a képernyőt, míg az utcán vagy egy kávézóban biztonságban tudhatom a telefont.
Sajnos egy alkalmazás sem tudja megoldani, hogy a mintát ki- majd visszakapcsolja, így erről le kellett tennem, helyette PIN-kódot alkalmazok. A Llama programot beállítottam, hogy ha otthon vagyok akkor a hangerő legyen normál és kapcsolja be a WiFi-t.
Ez után egy másik eseményt hoztam lépre amiben megadtam, hogy ha adott WiFi-hez csatlakozik a készülék (pl az otthoni vagy a munkahelyi) akkor a PIN legyen üres (egyszerűen mikor kérte nem írtam be számot). Ehhez a teendő: Események fülön alul nyomj a + jelre, adj meg egy eseménynevet, az “Engedélyezve” mellett legyen pipa. Vegyél fel feltételt, itt vedd fel a “WiFi hálózathoz csatlakozva”, add meg a megbízható hálózatokat. Adj hozzá új műveletet, válaszd a “képernyőzár jelszó” lehetőséget. Ne adj meg semmit amikor kéri a beállítandó jelszót, nyomj OK-ot.
Egy újabb eseményben aktiválja a valós PIN-kódot ha megszakad a kapcsolat a fent megadott WiFi hálózatokkal. A lépések hasonlóak a fent leírtakhoz, de “WiFi kapcsolat bontása” lehetőséget válaszd a csatlakozás helyett. A PIN-t most ne hagyd üresen!
Így ha kikerülök a hálózat hatósugarából (pl elmegyek otthonról) akkor lezárja a képernyőt a készülék, otthon pedig nem kéri minden alkalommal a kódot. Tökéletes!

Vélemény, hozzászólás?

