Aion – új MMORPG

Akkor tehát újra itt. Az elmúlt pár héten nem írogattam, ez úton is elnézést mindenkitől aki rendszeresen látogatta az oldalt.

Szeptember 6-án nyílt meg (zárt) béta tesztelésre az európai Aion nevű játék és volt szerencsém
ebben részt venni. Előtte a Diablo 2 ültetett le (tört szerveren volt pár karakterünk öcsémmel),
majd a Silkroad-dal játszottam pár évig (bár lehet helyesebb lenne ha azt
írnám, hogy azzal botoltam), tehát nem új az mmorpg fogalma, szeretem azokat és most az Aion
után kijelentketem, hogy megvan a következő szabadidős kockahobbym.
Tekintve, hogy egy notebook-om van és azon próbálok néha napján valami játékot futtatni,
amit persze a 128-as integrált videókártya nem szeret, elég kicsi a lista amiből válogatni lehet.
Szerencsére a Cryengine van annyira hatékony, hogy még ezen a gépen is közepes grafikán akadásmentes
élményt tudjon adni, a cselekmény pedig csak ráadás. A varázslatok effektjei szépek, kidolgozottak,
nem mind ugyan úgy néz ki. Pozitívum, hogy nem kap az ember klausztrofóbiát egy hét játék után. A Hero online-ban
például a kezdetektől hegyek közt kell rohangálni és amíg a karakterrel szórakoztam egy nyitott terepet sem láttam.
Az egészet az apró pici dolgok teszik még jobbá, ilyen például a csatornák a szervereken (a béta teszt során eleinte 10 volt, a végére leredukálták 3-ra).
Az egyes csatornák karakterei nem látják a másikakban levőeket és minden csatornának megvan a
saját ellenségkészlete. Így nincs az, hogy adott
területen hemzsegnek a játékosok és minden szörnyet leölnek, nem lehet fejlődni. Ha mégis ilyen lenne, az ember
átvált egy másik csatornára és játszik ott. Kisebb az akadás is, hiszen kevesebb a játékos és még
haladni is tud a játékban. A közös beszélgetésbe küldött üzeneteket ugyan úgy látja mindenki.
Apró, de nagyon jó dolog még, hogy a küldetésektől jobban lehet fejlődni mint csupán a szörnyek ölésétől, tehát nem lesznek
tele a szerverek botterekkel (meg az NCsoft nem is gondolkodik sokat az illegális programok felhasználóinak kitiltásán. Joymax-szal ellentétben ők meg
is teszik). A feladatok változatosak, van, hogy egy szörnyet kell leölni, van, hogy valakit meg kell keresni, van, hogy egy csapattal kell tárgyakat gyűjteni.
Ja és igen, ez a játék nem az egyéni öldöklésre van kiélezve, sokkal inkább a csapatmunkára (szocializálódjunk, ha még csak virtuálisan is).
Az ígéretek alapján lesz elég idő felfejlődni, nem kell kapkodni mert a következő szintemelés majd fél év múlva lesz és ha azt nézem, hogy az egy hét alatt 20-as
szintig lazán el lehetett menni, akkor a fél év elég mindenre.
Most hétfőn (14-e) kora reggel zárták a bétát, legkorábban 20-án tudnak újra nekiállni a világot felfedezni azok, akik előrendeltek. Vannak páran.

Aion – új MMORPG” bejegyzéshez 3ozzászólás

Hozzászólás